Webbshop - handla direkt

Ring oss på 0243-142 10 
Skicka e-post på info@gylle.se

Sök
Filters
Stäng

Köpvillkor

Garanti

Vi lämnar ett års garanti på våra diodprodukter, räknat från leveransdatum.

Garantin omfattar produktionsfel. Garantin omfattar ej skador som uppstår vid onormalt användande, kollisioner etc. Garantin gäller ej heller om kabeln kapas under 0,5 meter.


Betalning

Alla priser anges inkl. moms
GYLLE MEC erbjuder följande betalsätt

*Kortbetalning - Vi accepterar VISA och MasterCard. När du betalar med kontokort hanteras betalningen av vår betalningspartner DIBS, detta garanterar säker betalning.

Alla dina uppgifter överförs krypterat. GYLLE MEC garanterar att inga personuppgifter lämnas ut. Inga extra avgifter tillkommer vid kortbetalning.

*Faktura - Din faktura bifogas med varan. Personuppgifter behövs vid beställningen.

*Förskottsbetalning - Din faktura skickas hem till dig när dina varor är färdiga för leverans. När betalningen är gjord levereras dina varor.

För privatkunder gäller kortbetalning via DIBS alternativt förskottsbetalning mot faktura.

Ange ditt personnummer när du skapar konto eller när du betalar i kassan.


Leverans

Vi strävar efter att du som kund hos oss ska få en så kort leveranstid som möjligt.

Varan levereras med schenker privpak till ditt lokala ombud och du får en avi eller ett sms som du använder när du hämtar ut varan hos ditt ombud. Retur av varor får ske endast efter vårt godkännade returfrakt betalas av avsändare Godkända returvaror krediteras med fakturerat pris –20%

Reklamationer på fabrikations fel blir behandlat efter motagande av reklamerad detalj samt ifylld reklamationsrapport. Eventuell arbetstid etc ersätts ej endast den felaktiga detaljen.


Paket som inte hämtas ut

För att täcka våra kostnader debiterar vi 400kr för ej uthämtade paket.

Om du beställt en vara och ångrar dig efter vi skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte ska bli debiterad 400kr. Självklart får du tillbaka vad varan kostade dig, dock ej eventuella fraktavgifter.


Avbeställning

Skulle du ångra ett köp, kontakta oss omedelbart på mail@gylle.se så att vi kan stoppa leveransen.

Hinner leveransen gå iväg gäller samma villkor som vid öppet köp.

Full returrätt i 14 dagar
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 dagar För att kunna returnera en vara får den inte varit använd,bruten förpackning , varan ska skickas tillbaka i orginal emballage.

Vi sätter tillbaka pengarna när vi emottagit varan och kontrollerat denna.
Pengarna sätts in på ditt konto så glöm inte att skicka med ditt konto nummer.
OBS Vid retur står du för returfrakten.


Reklamation av vara

Skulle varan vara defekt eller felaktig när du mottager den, vänligen kontakta oss omedelbart på mail@gylle.se.

Detta skall meddelas inom 10 dagar:
Var tydlig med att beskriva felet på varan samt om du vill byta till en ny eller ha pengarna tillbaka.
Vill du ha pengarna tillbaka skicka med konto nummer.
När vi tagit emot varan och godkänt reklamationen sätts dina pengar tillbaka på ditt konto.
Vill du ha en ny vara skickas den.
Vid godkänd reklamation står vi för frakt samt returfrakt.


Skadad vara

Skulle din beställning blivit skadad eller ha försvunnit under transporten är GYLLE MEC betalningsansvarig maila på mail@gylle.se

Skulle din beställning skadas eller komma bort under återtransport är det du som kund som är betalningsansvarig.


Viktigt

GYLLE MEC reserverar sig för ev. felskrivningar i webbshopen.

Vi kan inte garantera att alla färger kommer helt till sin rätt på bilderna, då detta kan variera beroende på olika datainställningar.

Skulle det komma en situation där den beställda varan är slutsåld meddelas detta till dig så snart vi kan, din order kommer sedan att ligga kvar hos oss tills vi har möjlighet att skicka den.

Skulle du vilja avbeställa, kontakta oss på mail@gylle.se

OBS! Ordervärde under 1000:- expideras ej.

Konsumentköpslagen

Som kund skyddas du av konsumentköprättslagen.

Mer information om denna lag kan du
finna på Konsumentverkets hemsida
http://www.konsumentverket.se/


Skulle det bli någon tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
http://www.arn.se/